Меню KDT
МЕНЮ
Для того чтобы сменить домен на .edu.kz прежде необходимо заполнить заявку на сайте otanbilim.kz/requestsedu
Уважаемые школы!!! мы набираем группы для бесплатного обучения по теме "Возможности вашего сайта". Заявки принимаются по обратной связи (тикет)

logo.png?_=1632283368


87172(50-14-74, 50-14-76)

Статикалық бет

Ата-аналар назарына!

Астана қаласының Білім басқармасы Астана қаласы техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында (колледж) мемлекттік білім беру тапсырысы бойынша қабылдау басталғанын хабарлайды.

Осыған орай, қосымшада оқу орындарының атауы (мекен-жайы, байланыс тел.), мамандықтардың тізімі мен гранттардың саны көрсетілген ақпаратты төмендегі сілтемелер бойынша алуға болады.

Тегін кәсіптік-техникалық білімді сілтемедегі МАМАНДЫҚТАР бойынша колледждерде алуға болады


2018-2019 оқу жылы бойынша ГРАНТ бөлінген мамандықтар

Астана қаласы кәсіптік-техникалық білімді беретін мекемелер тізімі (байланыс телефондары мен мекен-жайлары)
* * *

«Ата-аналардың бала тәрбиелеудегі жауапкершілігі»
ата-ананың мектептегі алатын орны

Қай елде, қай кезде болмасын, бала тәрбиесіне ерекше дамытушыда, ілгері апарушыда-балалар, яғни бүгінгі ұрпақ-ертеңгі елдің болашағы.

Шығыс ғұламасы Әл-Фарабидің сөзінен бастағым келеді: «Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім-адамзаттың хас жауы, ол келешекте оның барлық өміріне апат әкеледі» делінген.
Осыған байланысты мектебімізде баланы өмірге бейімдеу демектеп, мұғалім және ата-ананың орны бөлек.
Мақсаты:
Мектеп, ата-ана, ұстаз болып бірігіп, сапалы білімді, саналы тәрбиелі, салауатты ұрпақ тәрбиелеу.

Сынып жетекшінің міндеті:
  1. Ата-аналармен тығыз байланыста болу;
  2. жиналысын өткізу;
Ата-ананың міндеті:
а) Балаңыздың сынып жетекшісімен тығыз байланыста болуы;
ә) Сабақтан келген балаңның күнделікті күнделігін тексеріп, көмек көрсету;
б) Мектепішілік ата-аналар жиналысына қатысу;
в) Сыныптың ата-аналар комитетінің төрайымы мен байланыста болу;
г) Балаңыздың мектептегі жағдайын жасау барысында өз еркіңізбең оқу-тәрбиесі -шараларына қаржылық көмек көрсету;
ғ)Мектептегі ашық есік күні балаңыздың сабағына қатысу;
Ата-аналармен жүргізілетін жұмыс неғұрлым тиімді болуы үшін олармен байланыстың әрқилы түрлерін қолдану қажет. Кейбір сынып жетекшілері тоқсанның аяғында үлгерім қорытындылары туралы ата-аналар жиналыстарын өткізуімен және оқуға үлгермеу үшін емес тәртіпсіз балалардың ата-аналарын барлық уақытта бірдей келісіп әрекет жасамауы мүмкін. Бұдан басқа сыныпта, мектепте болатын кез-келген жұмыстарғ амектепішілік іс-шараларға, сынып жетекшілердің ең бірінші қолдап, демеу көрсететін-сынып оқушыларының ата-аналары. Осыған байланысты сынып жетекші ең бірінші сынып ата-аналар төрайымымен және сынып ата-аналарымен тығыз байланыста болуы керек. Кез келген мәселенің жауабы ата-аналар мен шешімін табуға тиісті. Осы жоспарды барлық сынып жетекшілері бұл мәселені бірлесіп дұрыс жолға қоя білсе, көптеген жұмыстарымыздан жеңілдіктер байқалар еді. Осыған байланыстык өптеген ата-аналар сынып жетекшінің ай сайын өткізетін ата-аналар жиналысына келмей де жатады, оқушыныңыздың ата-анасымен қалай байланыс жасау керектігі жайлы шешілетін көптеген жолдары бар.
І. Оқушының жанұясына барып тұру.
Бұл-ата-аналармен жеке жұмыс істеудің неғұрлым кең тараған және тиімді түрі. Жанұяға барғанда сынып жетекшісі өз оқушысының үйдегі өмірімен, тұрмыс жағдайымен танысады. Ата-аналарымен және жанұяның басқа мүшелерімен әңгімелескенде,сынып жетекшісі оқушының мінезі, қызығуы мен икемділігі туралы ата-аналарына, үлкендер мен кішілерге қарым-қатынасы туралы мағлұматтар алады.
Ата-аналарын мектепке тек баласы тәртіп бұзғанда немесе жаман оқи бастағанда ғана шақырмау керек. Кейде оқушы өзін жаман ұстамайды, жақсы оқиды, бірақ сынып жетекшісі оның сыныптан тыс оқуын ұйымдастыру, оны қандай да бір қоғамдық  пайдалы жұмысқа қатыстыру, оның белгілі бір саладағы дарынын дамытуға қажетті жағдайлар жасау туралы да ата-аналармен келісіп алуы керек. Ата-аналар мектепмұғалімдерімен кездесіп отыру пайдалы ғана емес, қажет те. Ол кездесулер мектеп пен жанұя арасында тығыз байланыс орнатуға, оқушылардың оқуы мен тәртібінде кемшіліктерді болдырмауы үшін дер кезінде шара қолдануға мүмкіндік береді.
II. Ата-аналармен хат алмасу.
Кейбір сынып жетекшілері жанұяменбайланыста ата-аналармен хат жазысып тұру түрін қолданады. Хат арқылы мектеп оқушысының үлгерімі мен тәртібі туралы хабарлап тұрады. Кейде хат жазғанда ата-аналардан жанұя тәрбиесіндегі қиындықтар туралы сұрауға, бала тәрбиесі жөнінде олар қандай әдебиеттер оқитынын біліп, ол жөнінде тиісті жаңа кітаптар ұсынуға болады. Ата-аналармен хат жазысуға оқушының күнделік дәптері пайдаланылады. Сынып жетекшілері онда оқушысының оқуға, қоғамдық жұмысқа қатысты тәртібі туралы қысқаша жазып отыру керек.
ІІІ. Сыныптық ата-аналар жиналысы.
Бұл-сынып жетекшісінің жанұямен байланысының аса-маңызды бір түрі. Сыныптағы оқу-тәрбие жұмысының жайымен және міндеттерімен ата-аналарды таныстырып отыру үшін мұндай оқу жылының басында және әрбір тоқсанның аяғында өткізіледі. Олардың мақсаты ата-аналарды нақтылы педагогикалық біліммен қаруландырып, жанұяда бала тәрбиелеудің алдыңғы қатарлы тәжірибесімен таныстырып отыру болып табылады. Сынып жетекшілері ең бірінші өздерініің жетекшілік етіп отырған сыныбында ата-аналарына арналған педагогикалық білімдерді насихаттау үшін әңгімелер мен лекциялар өткізуіміз керек. Олардың мазмұны ата-аналардың талаптарына, оқу-тәрбие жұмыстарының нақтылы міндеттеріне байланысты болады.
Әңгімелер мен лекциялар жүйелі түрде белгілі бағдарлама бойынша өткізіліп отырса ғана көздеген мақсатына жете алады. Мысалы: «Ата-аналардың бала тәрбиелеудегі жауапкершілігі туралы», «Балаларды ұқыптылыққа үйрету», «Үлкендерді сыйлауға үйрету», «Баланың мінез-құлығын тәрбиелеу туралы», «Сыныптан тыс оқуға қалай басшылық жасау керек» т.б. Бала өнегелі болса, сөз жоқ, ол көрікті болады. Сіз, құрметті ата-ана, ұлыңыздың немесе қызыңыздың мектепте нашар оқығанын қаламайтыныңыз белгілі. Кейде, немесе, күнде балаңыз «2» деген нашар баға алса, онда оған ренжисіз, сөгесіз, тіпті тілдеп те жібересіз.
Сондай кезде баламен ұрыс-керіс тудырмай-ақ түсінісіп, жөн сілтеуге бола ма? Әрине, болады.
Ендеше психологиялық-педагогикалық тұрғыдан берілетін төмендегі 14 кеңеске құлақ түріңіз:
Тамағын ішпей жатып ұрыс-керіс ұйымдастырмаңыз;
Халық даналығында:
«Баланы 5-ке дейін патшаңдай көтер,
15-ке дейін құлыңдай жұмса,
15-тен кейін досыңдай сыйла,» - деген керемет ұлағаттын ақыл бар. Соны әрдайым басшылыққа алыңыз.
Бала бойындағыжағымсыз мінез-құлықтар үнемі есепке алынса;
ата-ана мен мұғалім бірлікте болып, баланың жақсы, жағымды істерін ылғи марапаттау қажет.
Қоршаған ортадағы теріс әрекеттерден үнемі сақтандырып отырса, мұғалім мен ата-ана әрқашан сергектік, шыдамдылық танытып, жанжылуын беріп, шеберлік көрсете білсе, онда балаларымыз өзімшіл болмай, қиындықтан қашпай, міндетті мен парызын орындайтын ұрпақ болары анық.
Ата-аналар кодексінде:
-Ата-ана ерекше жағдайда ғана емес, тәрбиемен ұдайы айналысуға міндетті;
-Баланы тәрбиелеу үшін ата-ана өзіміз тәрбиелі болуымыз керек. Тәрбие беру-ақыл айту емес;
-Баланы жақсы көргендінізді мейірімді, жылы сөзбен жеткізіп отырыңыз;
-Мектептегі жағдайды жақсарту мақсатында ұсыныстар айтуға құқыңыз бар.
-Қателігін түсіне білетін,
Дұрыс жүріп, күтіне білетін,
Үлкенді сыйлап, кішіні сүйетін,
Білімді жинап, дүниені шолатындай, - балаларыңыз, үлкен азамат болып өссің!
Сөз соңын ұлы ұстаз Макаренконың: "Баламен шындап сөйлесу үшін орын мен уақыттытаңдай біліңіз.
Кіре берістегі, жол-жөнекей айтылған сөз бала көңілінде керекті із қалдырмайды деген", - парасатты ойымен түйіндегенді жөн көрдім.      
 

 Сабақты тоқтату туралы ақпаратты:

- «СТВ» теледидар арнасының жүгіртпе жолында сағат 6.30-дан 8.00-ге дейін (бірінші ауысым үшін) және 12.15-тен 13.00-ге дейін (екінші ауысым үшін);
- сондай-ақ сабақты тоқтату туралы ақпаратты 118-01 (9.00-ден 18.00-ге дейінгі аралықта), 38-04-10, 169 (ақылы) қызметі телефондарынан алуға болады;
- 103.2 ҒМ «Деловая волна» Астана қаласы үшін радиосынан хабарлайды;
- ата-аналар үшін балалары оқитын мектептің кезекші телефонына хабарласуға болады.
Сабақты тоқтату параметрлері туралы Білім басқармасының astana-bilim.kz сайтынан оқуға болады.


 



«Жаңа оқу жылында балаларды оқыту туралы» жалпыреспубликалық ата-аналар жиналысының тұжырымдамасы

 

Өткізу күні:20 тамыз 2020 жыл

Өткізу уақыты:әр мектеп өздігінен анықтайды

Тақырыбы:Жаңа оқу жылында балаларды оқыту туралы

Ата-аналар жиналысының мақсатыкоронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеуге байланысты карантиндік шаралар жағдайында жаңа 2020-2021 оқу жылындағы оқытудың ерекшеліктері туралы ата-аналарды (балалардың заңды өкілдерін) хабардар ету

Жаңа 2020-2021 оқу жылына дайындық аясында өткізіледі.

Өткізу форматы: қашықтан. Ата-аналарға сілтемелер алдын-ала жіберіледі.

Қатысушылар: ата-аналар (балалардың заңды өкілдері).

Ата-аналар жиналысының күн тәртібіндегі сұрақтар:

1)   Жаңа оқу жылындағы оқу форматтары.

2)   Оқытудың штаттық режимінде санитарлық талаптарды сақтау.

3)   Қашықтан оқыту: баланың іс-әрекеті және жұмыс орны.

4)   Қашықтан оқыту процесіжүргізілетін білім беру Интернет-платформасымен танысу.

5)   Жаңа оқу жылында білім алушыларды бағалау жүйесі.

6)   Баланың оқу режимі және демалысы.

7)   Баланы өздігінен оқуға қалай ынталандыруға болады?

8)   Интернетті қауіпсіз пайдалану үшін ата-аналарға балаларына үйрететін ережелер.

9)   Интернеттегі балалардың жұмысын ата-ана бақылауы  ережелерімен таныстыру

10)  Ата-ана мен баланың қарым-қатынас психологиясы.

 

Санитарлық-эпидемиологиялық жағдайға байланысты, коронавирустық инфекцияның таралуына жол бермеу мақсатында әрбір білім беру ұйымында оқыту форматы әрбір өңірдегі санитарлық - эпидемиологиялық жағдайға байланысты болады.

Әр мектеп ата-аналар жиналысын өткізу кезінде оқытудың тиісті форматын анықтайды және ата-аналарды ақпараттандыруға дайындайды.

Әр сынып жетекші өз сыныбымен ата-аналар жиналысын өткізеді.

Оқу форматын таңдауды сынып жетекші түсіндіреді. Егер, қолайлы эпидемиологиялық жағдайы бар шалғайдағы елді мекенде орналасқан мектеп балаларды штаттық форматта оқытуды жоспарласа, онда ата-аналарға санитарлық-эпидемиологиялық және мектепке баратын кезде қойылатын талаптар түсіндіріледі.

1-4 «кезекші сыныптардың» жұмыс істеу ережелері 1-4 сынып ата-аналарына түсіндіріледі.

Егер мектеп қашықтан оқыту форматын жоспарласа, онда ата-аналарға форматты таңдау себебін, оның оқу ережесін, ерекшеліктерін және т. б. оқыту тұстары түсіндіріледі.

Қосымша білім беру ресурсы ретінде «Балапан» телеарнасында қазақ тілінде, «ЕлАрна» телеарнасында орыс тілінде телевизиялық сабақтар ұсынылатын болады.

Дәстүрлі (күндізгі) оқыту форматы оқытудың негізгі нысаны болып қалатыны ата-аналарға түсіндіріледі. Санитарлық-эпидемиологиялық жағдай жақсарған кезде, мектеп біртіндеп әдеттегі дәстүрлі форматтағы  қызметін бастайтын болады.

Балалар үшін мектеп формасының міндеттілігі сақталады. Сонымен қатар, 2020-2021 оқу жылында балаларға ыңғайлы, ұқыпты іскерлік стильдегі киімде сабаққа қатысуға рұқсат беру туралы шешім қабылданды.

Шектеу іс-шараларына байланысты балалардың денсаулық жағдайы туралы медициналық анықтамалар сұралмайды (ата-аналардан балалардың денсаулығын сақтау мақсатында бұл мәліметтер нақтыланады).

Мектептер балаларды оқулықтармен қамтамасыз етеді. Әр мектеп ҚР БҒМ «Оқулық» РҒПО ұсынымдары негізінде карантиндік шаралар жағдайында оқулықтарды берудің ішкі ережелерін анықтайды.

 

 

1 Формат. Мектепалды, 1-11(12) сыныптарда қашықтан оқыту

(әр мектеп тек 2020-2021 оқу жылында оқу ұйымдастырылатын форматты түсіндіреді)

Мектепалды, 1-11 (12) сыныптарда қашықтан оқу процесі ұйымдастырылады.

 Оқу процесін қашықтан ұйымдастыру үшін мектеп Интернет-платформаны таңдайды. Мектеп қандай білім беру Интернет-платформасын таңдағанын сынып жетекші айтады. Демонстрацияны қосады, Интернет-платформаның мүмкіндіктерін көрсетеді.

(Платформаға шығу үшін _________ сілтеме бойынша өту керек

Тіркеуден өту_________

Өзіңіз туралы ақпаратты жаңарту_________)

Сынып жетекші мектеп таңдаған Интернет-платформаның функционалдық ерекшеліктерін түсіндіреді (оқу тапсырмаларын қалай табуға болады, Интернет-платформаның мүмкіндіктерін қолдана отырып БЖБ және ТЖБ тапсырмаларын қалай табуға болады, ата-аналарға арналған функционалдылықты, оқушыларға арналған функционалдылықты және т. б.).

Қашықтан оқыту процесі санитарлық-эпидемиологиялық ережелер мен нормалардың (бұдан әрі-СанЕжН) талаптарын және оқу уақытын ұтымды пайдалануды ескере отырып, синхронды және асинхронды форматта да өтуі мүмкін. Бұл жағдайда сабақтар екі форматты біріктірумен немесе тек асинхронды форматта өткізілуі мүмкін.

Синхронды форматта оқыту Интернет-платформалардың мүмкіндіктерін пайдалана отырып, мұғалімнің нақты уақыт режимінде білім алушылармен тікелей байланысын (стриминг) көздейді.

Сабақтың бір бөлігі (30-80%) стримингке шығу үшін пайдаланылады, қалған сабақ асинхронды форматта өткізілуі мүмкін.

Сабақтың асинхронды форматы - бұл Интернет-платформалардың мүмкіндіктері арқылы мұғалімнің білім алушылармен өзара әрекеттесуі, оның ішінде өз бетінше оқуға арналған мазмұн және мұғалімнің кері байланысы бар оқу тапсырмалары.

 

Сабақ/ оқу сабағы қалай ұйымдастырылады:

Педагогтер сабақтарды/оқу сабақтарын сабақ кестесіне сәйкес өткізеді. Бағалау, кеңейтілген түсініктеме электронды/қағаз журналдарда жүргізіледі.

Синхронды форматтағы сабақтар/ оқу сабақтары

1) Синхронды форматтағы сабақ Интернет-платформада жүзеге асырылады. Синхронды форматта оқыту үшін тікелей трансляция үшін мұғалім оқу процесін асинхронды оқыту форматымен үйлестіре отырып, СанЕжН-ға сәйкес 10-нан 30 минутқа дейін сабақ бөле алады.

2) Білім алушыға алдын-ала әрекет алгоритмі негізінде сабаққа стриминг режимде дайындалуы керек.

3) Сабақтың бір бөлігі синхронды, бір бөлігі асинхронды форматта ұйымдастырылуы мүмкін. Техникалық проблемалар туындаған және тікелей трансляциялау мүмкін болмаған жағдайда педагог сабақты асинхронды форматқа ауыстырады.

4) Оқу тапсырмалары ұсынылған көлемнен аспайды.

5) Педагог кері байланысты электрондық журналдың мүмкіндіктері арқылы, электрондық журнал болмаған жағдайда – қолжетімді байланыс түрлері арқылы ұсынады.

6) Педагог сабақтың жазбасын сақтайды және білім алушыларға кез келген уақытта материалдарға қол жеткізуге мүмкіндік береді.

7) Стримингке шығу мүмкіндігі болмаған жағдайда педагог сабақтарды тек асинхронды форматта өткізеді.

Асинхронды форматтағы сабақтар/ оқу сабақтары

1) Асинхронды форматтағы сабақ педагогтің білім алушылармен Интернет-платформада қашықтан өзара әрекеттесуі кезінде жүзеге асырылады.

2) Асинхронды форматта сабақты дайындау кезінде педагог:

-  білім алушыларға өз бетінше оқу үшін оқу материалын ұсынады;

- білім алушыларға кез-келген уақытта интернет-платформада орналастырылған немесе педагог өз бетінше жазған телесабақтарды немесе бейне оқулықтарды көруге мүмкіндік береді;

- интернет-платформада орналастырылған сандық білім беру ресурстарын ұсынады;

- сабақтың мақсатына сәйкес оқу тапсырмаларын ұсынылатын көлемге сәйкес, орындау тәртібі мен уақыт шығындарын көрсете отырып, сондай-ақ білім алушылардың жеке мүмкіндіктері мен ерекше қажеттіліктерін ескере отырып әзірлейді;

- білім алушыларға оқу тапсырмасын жібереді;

- орындалған жұмыстарды қабылдайды, электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы, электрондық журналдар болмаған жағдайда – байланыстың қолжетімді түрлері арқылы белгіленген тәртіппен білім алушыларға кері байланысты (түсініктемелер, ұсынымдар) талдайды және ұсынады;

- білім алушылар үшін, оның ішінде ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалар үшін қажет болған жағдайда жеке консультациялар өткізеді.

 

Ата-аналар балаларды қашықтан оқыту кезінде мүмкіндігінше келесі жағдайларды ескереді:

- дербес компьютердің, ноутбуктің, планшеттің, смартфонның бар болуын;

- сымды немесе сымсыз (3G немесе 4G / LTE) интернетке (кең жолақты) қосылу;

- динамик пен микрофонның болуы - кіріктірілген немесе USB немесе сымсыз Bluetooth;

- жұмыс атмосферасын құру, сабақ/оқу сабақтарын өткізу кезінде үй-жайда тыныштықты сақтау;

- веб-камераның көру өрісін тексеру (шолуда артық ештеңе жоқ екеніне көз жеткізіңіз: отбасы мүшелері, шашылған заттар және т. б.)

-веб-камераның немесе HD-веб-камераның – Интернет желісіне қосылған iOS немесе Android-де бейне түсіру/ мобильді құрылғы (смартфон немесе планшет) картасы бар кіріктірілген немесе USB/ HD камерасы немесе HD-бейнекамерасының болуы керек.

 

 

 

Білім алушының оқу күнін ұйымдастыру бойынша ұсыныстар:

1)Білім алушылар сабақ кестесін синхронды және асинхронды форматта сақтайды және өздерінің оқу күнін жоспарлайды.

2)Күн сайын кестеге сәйкес сабақтарға/оқу сабақтарына қатысады.

3)Орындалған оқу тапсырмаларын Интернет - платформалардың, электрондық журналдардың мүмкіндіктері арқылы тіркейді немесе электрондық пошта арқылы жібереді.

4)Педагогтің тапсырмалары бойынша түсініктемелерін зерделейді және оның ұсыныстарын орындайды.

5)Сынып жетекшімен байланыста болады.

6)Мұғалімдермен кез-келген қол жетімді режимде жұмыс істейді, қажет болған жағдайда мұғалімге туындаған сұрақтарды жібереді.

7)Компьютерлік жабдықтың үздіксіз жұмыс істеу ұзақтығына қатысты санитарлық нормаларды сақтайды.

8)Оқу режимін, қысқа үзілістер, демалыс және ұйқы режимін сақтайды.

Қашықтан оқыту кезіндегі баланың жұмыс орны

Баланы қашықтан оқытудың өзіндік ерекшеліктері бар және ата-аналардан кейбір ережелерді ескеруді талап етеді.

Біріншісі - сіздің пәтеріңіздің жағдайында мүмкіндігінше арнайы оқу кеңістігін құру.

Сіз баланың жұмыс орнын қай жерде жақсы орналастыру керектігі туралы ойлануыңыз керек. Ол бірнеше маңызды талаптарға жауап беруі керек:

- жұмыс үстелі табиғи жарыққа жақын болуы керек;

- баланың жұмыс орны жас балалардың қол жетімділігінен алыс орналасуы тиіс;

- жабдық үй жануарларына қол жетімді болмауы керек;

- жарықтандыру үшін қарапайым шамдарды қолдануға болады, жарық жоғарыдан пернетақтаға түсуі керек;

- жетекші қолдың жағында (әдетте оң жақта) баланың қолмен жұмыс істейтін үстеліне, қағазға жазу үшін орын қалдыру керек.

Баланы компьютерде жұмыс істеуге үйрету сабақтарына қызығушылық таныту өте маңызды. Бұл сіздің балаңызға оқудың алғашқы кезеңінде білім беру қызметін жүзеге асыруға көмектесуге мүмкіндік береді.

Сабаққа арналған киімді таңдаңыз.

 

       Қашықтан оқыту кезіндегі баланың оқу тәртібі және демалысы

       Қашықтан оқытуға мәжбүрлі көшу әдеттегі өмірге түзетулер енгізеді. Балалар күн тәртібін бұзады, оларға жаңа талаптар қойылады және өзін-өзі тәрбиелеу бөлігінде қосымша жүктеме түседі. Мұның бәрі балалардың үлгеріміне және денсаулығына әсер етуі мүмкін.

     Осыған байланысты ата - аналардың басты міндеті-балалардың оқуға деген қызығушылығы жоғалмауы үшін қашықтан оқыту үрдісін ыңғайлы ету. Сондықтан жаңа жағдайда баланың күнін дұрыс ұйымдастыру өте маңызды, онда оқуға, ойын-сауыққа және демалуға уақыт жеткілікті болады.

           Қашықтан білім алушылар үшін әмбебап күн тәртібін құру қиын, өйткені барлық отбасылардың жағдайлары, мүмкіндіктері мен талаптары әртүрлі, бірақ бірнеше маңызды сәттерді бөліп көрсетуге болатындығына назар аудару қажет.

           Балаға карантин демалыс емес, аурудың алдын алуға бағытталған уақытша шара екенін түсіндіріңіз. Оқу тоқтатылмайды, бірақ қауіпсіздік мақсатында мектепте емес, үйде өтеді.

           Күн тәртібін қайта ойлап табудың қажеті жоқ, әдеттегі кестеден бастаңыз.

           Сіздің балаңыз мектепке барады деп елестетіп көріңіз, сондықтан оны таңертең бір уақытта ояту керек. Әрине, үйде тұратын ата-аналар да жеке үлгі беру үшін ерте тұруға мәжбүр болады.

Ұйқыдан тұру және гигиеналық процедуралардан кейін кішкентай таңертеңгілік жаттығулар жасау ұсынылады.

Таңғы астан кейін балаңызға оқуға бейімделу үшін 10-15 минут демалыңыз.

Сабақтар арасында кішігірім үзілістер болуы керек (әдеттегі үзіліс).

Содан кейін дене энергия қорын (түскі ас) және тағамды сіңіру уақытын қалпына келтіруі керек. Түстен кейінгі кезеңде бала шығармашылық қызметпен айналыса алады, танымдық бейнелер көре алады, үйде көмектеседі.

Сағат 16.00-ден 18.00-ге дейінгі уақытты жаңа білім алу немесе үй тапсырмасын орындау үшін пайдалануға болады.

Ұйқыдан бір сағат бұрын телефонды, планшетті және теледидарды пайдалануды, гаджеттерде ата-аналық бақылау функциясын түнгі уақытта сөйлесу, ойнау мүмкіндігін шектеңіз.

 Баланы ұйықтамас бұрын, бөлмені желдетуді ұмытпаңыз, ал жылы душ баланың денесіне тыныштандыратын әсер етеді, ұйқыға дайындайды.

Соңғысы, егер әлі де күш болса, балаға ұйқыға дейін кітап оқыңыз. Оны жаңа білім алуға, көмекке және оптимистік көңіл-күйіңізбен бөлісуге деген ұмтылысы үшін мадақтаңыз.

Нақты тәртіпке үйреніп, бала не істеу керектігін және қай уақытта жасау керектігін нақты біледі. Ересектер тарапынан назар мен мақұлдау балалардың жауапкершілік сезімін қалыптастыруға шабыттандырады және көмектеседі.

 

 

  Баланы өз бетімен жұмыс жасауға және оқуға қалай ынталандыруға болады?

 

Баланың оқуға деген ынтасын арттырудағы ең тиімді себептері:

  • оқымысты, білімді адам болуға талпыну;
  • қарым-қатынас шеңберін кеңейтуге ұмтылу;
  • өз қабылеттерін дамытуға және көшбасшы болуға ұмтылу;
  • оқу «қажеттілігі» (оқушы мәртебесі).

Жеке мысал мотивацияда үлкен рөл атқарады. Балалар ересектердің іс-әрекетін өздеріне  көшіреді. Егер ата-аналар үнемі кітап оқып, өмір бойы оқуды жалғастырса, мәдениетке қызығушылық танытса және әуес ісіне уақыт бөлсе, бала білім алуға ұмтылады.

Мотивацияның екінші компоненті - оқу жетістіктері. Баға білімнің көрсеткіші емес. Сізді электрондық баға емес, баланың нақты білімге қызығушылық танытатындығыңызды айтыңыз. Алынған білімді тәжірибеде қалай қолдану керектігін көрсетіңіз. Балалардың талпыныстарын қолдаңыз.

«Кезекшілік сыныптарда» оқытуды ұйымдастыру (1-4 сыныптар)

 

Бастауыш 1-4 сынып оқушылары үшін барлық мектепте қашықтан оқыту жағдайында ата-аналардың немесе балалардың заңды өкілдерінің өтініші негізінде әр сыныпқа 15 балаға дейін «кезекшілік сыныптар» ұйымдастырылады.

Оқушылар ата-аналарының немесе заңды өкілдерінің өтініші бойынша кезекші сыныпқа жазылады.

«Кезекшілік сыныптар» жергілікті атқарушы органдардың шешімімен және тиісті аумақтардың бас мемлекеттік санитарлық дәрігерлерімен келісе отырып ашылады.

Созылмалы ауру белгілері жоқ балаларға «кезекшілік сыныптарда» оқуға рұқсат етіледі.

Балалардың білім алуына өтініштер ата-аналардан қол жетімді байланыс құралдары арқылы 2020 жылдың 15-24 тамыз аралығында қабылданады.

«Кезекшілік сыныптарда» балалардың білімін таңдау құқығы ата-аналарға немесе балалардың заңды өкілдеріне тиесілі.

Ата-аналар немесе балалардың заңды өкілдері мектеп басшысының атына өтініш беру арқылы таңдау құқығын білдіреді.

Ата-аналары немесе балалардың заңды өкілдері өз балаларын кезекші сыныптарға оқуға жібереді, балалардың қоғамдық ортада болатындығына және келісетіндіктерін, коронавирустық инфекцияны жұқтыру қаупінің алдын алу үшін барлық қажетті шараларды ұсынады (бет перде, қолғап, қолжууға арналған флакондағы антисептик немесе бактерияға қарсы дымқыл салфеткалар).

«Кезекші сыныптарға» қабылдау мектеп директорының бұйрығы негізінде 2020 жылдың 25 тамызында жүзеге асырылады.

25-27 тамыз аралығында «кезекші сыныптар» құрылады, әр сыныпқа бір педагог бекітіледі.

Оқу тоқсаны барысында балаларды «кезекші сыныптарға» қабылдау бос орын болған жағдайда қабылдау жүргізіледі.

Бір сабақтың ұзақтығы - 30-40 минут. 1-сыныптар - сатылы режимде оқытылады.

Кесте бір аптаға жасалады.

Балалардың ата-аналары немесе заңды өкілдері балаларына әлеуметтік алшақтық қажеттілігі туралы түсіндіреді.

Балалардың ата-аналары немесе заңды өкілдері оқу күні басталар алдында мектепке дейін және оқу күні аяқталғаннан кейін мектептен үйге дейін баланы жеткізуді қамтамасыз ету қажет.

 

«Кезекшілік сыныптарда» санитарлық талаптардың сақталуы

Сыныпта 15 баладан артық болмауы тиіс.

Балалар мен педагогтер, басқа жұмысшылар арасындағы физикалық байланыстарды азайту. Дене шынықтыру сабағын ашық аспан астында, мектептің спорт алаңдарында өткізу.

Әр түрлі сабақтарға әр түрлі уақытта сабақ арасындағы үзілістерді ұйымдастыру.

Оқу үстелдерін 1 метр қашықтықта орналастырылады, балаларға жеке үстел мен орындық тағайындалып, жеке оқу материалдарын қолданады (оқулықтар, дәптерлер, кеңсе құралдары және т.б.).

Әлеуметтік қашықтық үшін ауысымдарды көбейту және ауыстыру, әлеуметтік қашықтықты қамтамасыз ету үшін мектеп кеңістігін (кабинеттердің) барынша пайдалану.

Балалар мен педагогтердің күнделікті температурасын өлшеу, медициналық кабинеттер мен изоляторлар жүргізеді.

Дене қызуы қалыптыдан жоғары және ауру белгілері болған жағдайда бар балалар үйге қайтарылады. Егер бала сыныпта ауырып қалса, барлық сынып қашықтан оқытуға ауысады, мектеп әдеттегідей оқуды жалғастырады.

Егер  педагогте температура нормадан жоғары және ауру белгілері болған жағдайда педагог жұмысқа жіберілмейді.

Әрбір екінші сабақтан кейін сынып бөлмелерінде, дәліздерде, реакреацияларда, холлдарда және басқа үй-жайлардағы ауысымдар, шағын ауысымдар арасындағы ылғалды жинау жұмыстары жүргізіледі.

Мектеп асханасы мен буфеті қызметі тоқтатылады.

Мектеп дезинфекциялау құралдарының қорымен қамтамасыз етіледі (кіре берістегі дезинфекциялау кілемшесі, тепловизорлар, санитайзерлер, ылғалды, дезинфекциялық жинауды қамтамасыз етуге арналған құралдар).

Балалар мен педагогтер, басқа да жұмысшыларға арналған маскалық режим сақталады.

2-Формат. Күндізгі оқыту форматы 1-11 сыныптар.

Ауыл мектептерінде бір сыныпқа 15 оқушыға дейін күндізгі оқыту форматы ұйымдастырылады.

Ауыл мектептерінде күндізгі оқыту форматы жергілікті атқарушы органдардың шешімі бойынша, тиісті аумақтардың бас мемлекеттік санитарлық дәрігерлерінің келісімі бойынша санитарлық қауіпсіздік шараларына сәйкес жүзеге асырылады.

Оқыту мектепте барлық сыныптарда, оның ішінде мектепалды сыныптарда білім алушылардың күн сайынғы температурасын өлшеуді қамтамасыз ете отырып жүзеге асырылады.

Нормадан жоғары температурасы бар балалар үйге оралады, ауырған адамдар анықталған жағдайда барлық сыныпты қашықтан оқытуға көшу қамтамасыз етіледі, мектеп жұмысын жалғастырады.

Ауылдық мектептерде оқытудың штаттық режимін ұйымдастыру кезінде мынадай шараларды сақтау қажет:

1) басталу және аяқталу уақытын көрсете отырып, сабақ кестесін құру;

2) әлеуметтік алшақтықты сақтау үшін ауысымдарды ұлғайту және ауыстыру;

3) кабинеттік жүйені алып тастау, әр сынып белгілі бір кабинетте орналасады;

4) әртүрлі сыныптар үшін әр уақытта сабақтар арасындағы үзілісті ұйымдастыру;

5) мектепке кіру кезінде медицина қызметкерінің білім алушылар мен педагогтердің температурасын күн сайын өлшеуі;

6) маскаларды кию режимін қамтамасыз ету;

7) оқу үстелдерін 1 метр қашықтықта орналастыру;

8) кабинеттерді және барлық жайларды желдету, кварцтау;

9) қолды жуу және арнайы құралдарды пайдалану;

10) әрбір екінші сабақтан кейін сынып бөлмелерін ылғалды жинау;

11) дәліздердегі, реакреациялардағы, холлдардағы және басқа үй-жайлардағы ауысымдар, шағын ауысымдар арасындағы ылғалды жинау;

12) мектеп асханасының/буфеттердің жұмысын тоқтату;

13) күн сайын температураны өлшеуге, ауру белгілерін анықтауға, ауырғандар анықталған, карантин жарияланған және барлық сыныптың қашықтан  оқытуға көшкен жағдайда сыныптағы білім алушылардың жағдайын бақылауға, кейіннен сыныпты штаттық режимге қайтарғанда оқшаулауға арналған медициналық кабинеттер мен оқшаулағыштардың жұмыс істеуі;

14) таза ауада дене шынықтыру сабақтарын ұйымдастыру немесе спорт залдарын үнемі желдету;

15) мұғалімдерге кабинеттерде жүруге, мұғалімге баруға, сыныптан тыс іс-шаралар мен ата-аналар жиналыстарын өткізуге тыйым салынады;

16) мектеп заттардың, кабинеттердің, реакциялардың, холлдардың және басқа да үй-жайлардың бетін өңдеу үшін жеткілікті мөлшерде дезинфекциялау құралдарымен қамтамасыз етіледі;

17) мектептің кіреберісінде дезинфекциялау тоннельдері, аяқкиімге арналған дезинфекциялау кілемшелері орнатылады, барлық қабаттарда қолды өңдеуге арналған санитайзерлер орнатылады, термометрия қамтамасыз етіледі;

18) сапалы сумен жабдықтау, қолды жуу құралдары қамтамасыз етіледі.

Оқу форматына қарамастан, қазақ тілінде оқитын «Балапан» телеарнасында орыс тілінде оқитын оқушыларға «Ел-Арна» телеарнасында дүйсенбі жұма күндері аралығында  сағат 9.00-ден бастап 18.00-ге дейін теледидарлық қосымша сабақ арқылы оқу мүмкіндігі беріледі. Теледидар сабақтары Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің ресми арналарында ақысыз көрсетіледі. Теледидар сабақтары қосымша білім беру ресурсы ретінде қолданылады.

Теледидар сабақтары әлеуметтік желілерде жарияланған кестеге сәйкес өтеді.

Теледидар сабақтарының ұзақтығы 10-15 минуттан тұрады.

 

Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалау (2-11 (12) сыныптардағы оқу форматына қарамастан,  оқу жылы бойына)

Білім алушылардың жетістігін бақылау электрондық журналда жүргізіледі.

Бұл жүйеде ата-аналар мұғалімнен кері байланыс ала алады, сабақ кестесін көре алады, баланың қандай баға алғанын көре алады, мұғалімге сұрақтар қоя алады, мектептегі іс-шаралар мен іс-шаралар туралы әрдайым хабардар болып отырады және қосымша білім беру ресурстарына үнемі қол жетімді.

Аталған сайтта видео сабақтар, тапсырмалар, педагогтардың материалға қатысты сұрақтарға жауаптары бар.

Электрондық журналдар болмаған жағдайда, қағаз журналда жүргізіледі.

Коронавирустық инфекцияның таралуына байланысты шектеу шаралары кезеңінде 2020-2021 оқу жылындағы 2-11 сыныптарында бағалау Қағидасына өзгерістер енгізілді.

«Білім алушылардың үлгерімін, аралық және қорытынды аттестаттаудың үлгілік ережелерін бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына сәйкес бағалау өткізіледі. Бірінші тоқсанда педагогтер 2-11 сыныптарда бөлімге (бұдан әрі – БЖБ) 1 жиынтық жұмыс және тоқсанға (бұдан әрі – ТЖБ) 1 жиынтық жұмыс  өткізеді.

БЖБ 2-11сыныптарда 2020 жылдың 5-15 қазан аралығында ТЖБ 2-11 сыныптарда 2020 жылдың  28 қазаннан бастап   өткізу ұсынылады.

БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндер мектептің жұмыс оқу жоспарына сәйкес анықталады. Әдістемелік ұсыныстарда 2-11 сыныптарда БЖБ және ТЖБ өткізілетін пәндердің саны мен атауларын көрсететін кестелер бар

1-сыныпты бағалау жүргізілмейді.

Tабиғи және техногендік, әлеуметтік, карантин сипаттағы төтенше жағдайлар жағдайында формативті бағалау үшін орташа балл есепке алынады, ол журналдың жеке бағанында қойылады. Формативті бағалау үшін ең жоғары балл 2-11 сыныптарда 10 балдан аспауы тиіс. Пікір қалдыру үшін мұғалімдер электронды журналдың айдарларын қолданады.

Қажет болған жағдайда Бағалау ережелерін әзірлеуші                       Ы. Алтынсарин атындағы Ұлттық білім академиясының мамандарынан nao.kz сайтындағы «сұрақ-жауап» бөлімі арқылы толық ақпарат алуға болады.

Электрондық журнал форматының қорытынды бағасын шығару кезінде балл саны мынадай арақатынаста есептеледі: 1 БЖБ – 25%, ФБ - 25%, ТЖБ – 50 %.

«Өзін-өзі тану», «Көркем еңбек», «Музыка», «Дене шынықтыру», «Кәсіпкерлік және бизнес негіздері», «Графика және жобалау», «Қоғам және дін» оқу пәндері бойынша жиынтық бағалауды өткізбейді.

 

Жиынтық жұмыстарға арналған тапсырмалар құрылымы

Жиынтық тапсырмаларға шығармашылық тапсырмалар, практикалық жұмыс, диктант, эссе, мини-тесттер, зерттеу есептері, бірнеше жауаптары бар тест тапсырмалары жатқызылады.

Бөлім үшін жиынтық бағалаудың оқу тапсырмаларының саны:

– 2-4 сынып оқушылары үшін – 3-4 оқу тапсырмасы;

– 5-11 сынып оқушылары үшін – 5-6  оқу тапсырмасы.

2021 жылдың 1 қаңтарына дейін мектептерде көптеп қатысуын талап ететін мәдени және спорттық шаралар толығымен тоқтатылады.

 

Ата-аналар балаларына Интернетті қауіпсіз түрде қарауды үйрететін ережелер

 

           Балаларыңыздың интернетте немен айналысатындығы туралы хабардар болыңыз. Олардан әртүрлі қосымшаларды қалай қолдануға болатындығын үйретуді сұраңыз.

Балаларыңызға Интернетте өздері туралы ақпаратты: ұялы телефон нөмірін, мекен-жайын, мектептің нөмірін, сондай-ақ (өздері мен отбасыларының) суреттерін көрсетпеу керектігін түсінуге көмектесіңіз. Өйткені, кез-келген адам оны көре алады және оны өз пайдасына қолданылуы мүмкін.

Егер балаңыз спам (қажетсіз электрондық пошта) алса, оған мұндай электронды хаттарда жазылғандарға сенбеуін және оларға ешқандай жауап бермеуін ескертіңіз.

Балаларға бейтаныс адамдар жіберген файлдарды ашпауды түсіндіріңіз. Бұл файлдарда вирустар немесе фотосуреттер, әдепсіз немесе агрессивті мазмұндағы бейнелер болуы мүмкін.

Интернеттегі кейбір адамдар өтірік айтатындығын және олар кім екендерін айтпайтынын түсіндіріңіз. Балалар ешқашан өздері, ересектерсіз, шынайы өмірде білмейтін желідегі достарымен кездесуге болмайды.

Балаларыңызбен үнемі байланыста болыңыз, интернеттегі басқа адамдардың әрекеттеріне қалай қарау және қалай әрекет ету керектігін айтыңыз, кеңес беріңіз.

Интернетте біреу ренжітсе немесе агрессивті мазмұнды қабылдаса немесе тапса, балаларыңызды дұрыс жауап беруге үйретіңіз.

Сүзгілеу құралдарының балаларыңыз пайдаланатын компьютерде дұрыс орнатылғандығын тексеріңіз.

 

Интернеттегі балалардың ата-аналық бақылау ережелерімен танысу.

Балаңызбен компьютерде немесе мобильді құрылғыда не көретіні және не істейтіні туралы сөйлесіңіз.

Интернет пен ойындарға уақытты шектеңіз. Сабақтан тыс уақытта күніне 15-30 минут сабақ-бұл күнделікті жаңа нәрсені игеру үшін жеткілікті.

Күніне қанша уақыт компьютерді, гаджеттерді, қай бөлмелерде және қандай мазмұнды пайдалануға болатындығын келісіңіз. Ережелерді басып шығарыңыз, олардың астына жазылыңыз және компьютердің жанына іліп қойыңыз. Егер бала қандай да бір тармақты бұзса, ережелерді дауыстап оқып, оларды сақтауға уәде бергенін еске түсіріңіз.

Ата-аналық бақылау бағдарламасын орнатыңыз. Егер сіз күні бойы баланың жанында бола алмасаңыз, ата-аналық бақылау бағдарламаларының кез-келгенін орнатыңыз. Әрине, бұл туралы балаға ескертіңіз. Мұндай бағдарламалар балаларды тәртіпке келтіріп қана қоймайды, сонымен қатар берілген уақыттың соңында құрылғыларды өшіре алады.

Компьютерді көрнекті жерге қойыңыз. Егер компьютер баланың бөлмесінде болса, оның шынымен оқып жатқанын көрмейсіз. Қонақ бөлмесіндегі немесе сіз көп уақыт өткізетін басқа бөлмедегі Компьютер балаға күтім жасауға көмектеседі.

Балаларға компьютерде уақыт өткізуді және нақты дағдыларды игеруді ұсыныңыз. Мысалы, фотосуреттерді өңдеу, 10 саусақты басып шығаруды немесе қарапайым заттарды бағдарламалауды үйрену.

Мысал көрсетіңіз. Балалар көбінесе ата-аналарының мінез-құлқын көшіреді. Сіздің балаңыз қандай әрекет жасасын десеңіз, сондай әрекетпен үлгі көрсетіңіз!

 

           Ата-аналар мен балалар қарым-қатынасының психологиясы.

  Баланың жеке басын құрметтеңіз. Өз әрекеттеріңізде озбырлыққа жол бермеңіз.

  Тиісті өзін-өзі бағалауды қалыптастырыңыз. Өзін-өзі бағалауы төмен адам үнемі біреудің пікіріне байланысты. Жоғары - билік мойындамайды, басқалардың пікірімен саналмайды.

  Баланы отбасының нақты істерімен таныстырыңыз. Оған қажетті үй тапсырмаларын, тапсырмаларын орындауды талап етіңіз.

  Баланың ерік-жігерін дамыту. Оған шыдамдылық пен батылдықты танытуға үйретіңіз. Мақсатқа жету үшін күш салуды үйреніңіз.

  Баланы жоспарлауға, іс-қимыл жоспарын құруға үйретіңіз. Үлкен және күрделі істі бірқатар нақты әрекеттерге бөлу.

  Оны басқа балалармен, адамдармен қарым-қатынас жасауға үйретіңіз. Ата-аналық мінез-құлықтың оңтайлы моделін көрсетіңіз.

  Баланың адамгершілік қасиеттерін қалыптастырыңыз: мейірімділік, әдептілік, жанашырлық, өзара көмек, жауапкершілік.

           Отбасылық өмірдің әдеттегі ырғағын мүмкіндігінше сақтаңыз немесе жаңа отбасылық дәстүрлерді (ойындарды) жасаңыз, әсіресе егер балалар үйде қалуы керек болса. Балалардың жасына сәйкес үй іс-шараларына қатысуын қамтамасыз етіңіз.

           Мүмкіндігінше балаларды құрдастарымен ойнауды және қарым-қатынасты жалғастыруға шақырыңыз.

           Стресс пен дағдарыс кезінде балалар әдетте ата-аналармен қарым-қатынасқа көбірек бейім. COVID-19 жас ерекшеліктеріне қарай балаларыңызбен талқылаңыз.

           Егер сіздің балаларыңызда проблемалар болса, онда бұл мәселелерді бірлесіп шешу олардың алаңдаушылығын жеңілдетеді. Балалар өздері үшін қиын кезеңде өз эмоцияларын қалай басқаруға болатындығы туралы түсінік алу үшін ересектердің мінез-құлқы мен эмоцияларын бақылайды.

Қарапайым түрде балаларға не болғандығы туралы фактілерді беріңіз, қазір не болып жатқанын түсіндіріңіз және оларға осы ауруды жұқтыру қаупін қалай азайтуға болатындығы туралы олардың жасына байланысты түсінуге болатын сөздермен нақты ақпарат беріңіз.

Балаларға коронавирустың берілу жолдары туралы айтыңыз. Егер вирус жұқтырған болса, басқа адамдардан COVID-19 жұқтыруға болады. Ауру адамнан адамға жөтелу немесе түшкіру кезінде COVID-19 науқастың мұрнынан немесе аузынан бөлінетін кішкентай тамшылар арқылы берілуі мүмкін. Бұл тамшылар адамның айналасындағы заттар мен беттерге түседі. Басқа адамдар алдымен осындай заттарға немесе беттерге, содан кейін көзге, мұрынға немесе аузына тиіп кетуі мүмкін. Сонымен қатар, инфекция COVID-19 бар адамды жөтелгенде немесе түшкіргенде пайда болатын кішкентай тамшыларды ингаляциялау арқылы пайда болуы мүмкін. Осы себепті науқас адамнан 1 метрден астам қашықтықта болу керек.

Инфекциядан аулақ болуды түсіндіріңіз:

- суық тию және ЖРВИ белгілері бар адамдармен байланыс жасамаңыз (мұрыннан су ағу, жөтел, түшкіру және т. б.);

- көпшілік іс-шараларға (кинотеатрларға, студияларға, секцияларға, театрларға, цирктер, филармониялар, консерваториялар, т.б.);

- қолды сабынмен мүмкіндігінше жиі жуу;

- мүмкіндігінше, көзді, ауызды және мұрынды қолмен ұстамаңыз;

- мүмкіндігінше, қоғамдық орындардағы тұтқаларға, сүйеніштерге, басқа да заттар мен беттерге қол тигізбеңіз;

- сәлемдесуден, сүюден және құшақтасудан аулақ болыңыз;

- салауатты өмір салтын ұстану, уақытында ұйықтау және ұйықтау, теңгерімді тамақтану және үнемі жаттығулар жасау.

Бөлмені үнемі желдетіп, ылғалды тазарту қажет екеніне назар аударыңыз. Бұл іс-шараларды бүкіл отбасы үшін көңілді ойынға айналдырыңыз.

 

           Білім беру процесіне қатысушылардың жауапкершілігі:

           Білім беру ұйымдарының жауапкершілігі:

- ата-аналарды немесе заңды өкілдерді оқытудың шарттары мен ерекшеліктері туралы хабардар ету;

- компьютерді және интернетті қауіпсіз пайдалануға байланысты ұсыныстармен танысу;

- білім алушыларды білім беру Интернет-платформаларымен қамтамасыз ету;

- іске асырылатын оқу бағдарламаларының мемлекеттік білім беру стандарттарына сәйкестігі;

        - білім алушылар мен олардың ата-аналарын (балалардың заңды өкілдерін) қашықтан оқыту технологияларын пайдалана отырып, оқыту процесінде сүйемелдеуді ұйымдастыру.

Ата-аналардың (балалардың заңды өкілдерінің) жауапкершілігі:

- баланы қашықтан оқыту үшін қолайлы жағдайлар жасау (жұмыс орнын анықтау, баланы қолдау, оның дербестігі мен бастамашылдығын дамыту);

- компьютер мен интернетті қауіпсіз пайдалану бойынша ұсынымдардың орындалуын бақылауды қамтамасыз ету;

- баланың оқу кестесі мен оқу тапсырмаларын орындауын бақылауды қамтамасыз ету;

- мектеппен, сынып жетекшісімен, пән мұғалімдерімен байланыс жасау;

– егер отбасы білім беру ұйымымен қажетті техникамен қамтамасыз етілген жағдайда, жабдықтың сақталуын және мақсатты пайдаланылуын қамтамасыз ету.

«Балалардың денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау туралы» Қазақстан Республикасының 2018 жылғы 2 шілдедегі №169-VI Заңына сәйкес ата-аналар балалардың денсаулығы мен дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау үшін олардың жасына сәйкес келетін Интернет желісіндегі белгілі бір сайттарға қол жеткізуін бақылауы тиіс.

           Білім алушылардың жауапкершілігі:

- кестеге сәйкес қашықтан өткізілетін сабақтарға/оқу сабақтарына қатысу;

- оқу тапсырмаларын күн сайын өз бетінше орындау, оның

ішінде білім беру ұйымы белгілеген қолжетімді байланыс құралдары арқылы және қосымша электрондық білім беру ресурстарын пайдалану.

- орындалған оқу тапсырмаларын мұғалімге жіберу;

- мұғалімнің ұсыныстарын орындау;
- компьютер мен интернетті қауіпсіз пайдалану талаптарын орындау.




Білім беру мекемесінің

ата-аналар кодексі

Нұр-Сұлтан қ., 2020 жыл

Білім беру мекемесінің ата-аналар кодексі ата-ананың кәмелетке толмаған оқушы баланың заңды тұлғасы ретінде оның тәртібінің қалыптасуына, оқу процесі мен оқытушыларға, мектеп әкімшілігіне құрметпен қарауына және білім беру мекемесінде ыңғайлы және қауіпсіз жағдайдың орнауына ықпал етуі тиіс.

 

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1.№ 518-IV «Неке және отбасы туралы», 2002 жылғы 8 тамыздағы № 345 «Қазақстан Республикасында баланың құқықтары туралы» Заңдарына сәйкес жасалды.
1.2. Кодекстің мақсаты: ата-аналар үшін бірыңғай ережелер мен міндеттерді енгізу


АТА-АНАЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҒЫ БАР:

2.1 Балалардың негізгі орта білім алғанға дейін жалпы білім беру мекемесін және оқу формасын таңдауға;
2.2 Білім беру мекемесінің Жарғысымен және білім беру қызметін реттейтін басқа да құжаттармен танысуға;
2.3 Мектеп басқару ісіне қатысуға, атап айтқанда, Қамқорлық кеңесін сайлауға және сайлануға (жалпы мектеп ата-аналар комитеті), сынып және жалпы мектеп ата-аналар жиналысына қатысуға және пікір айтуға;
2.4 Ата-аналар жиналысы, Қамқоршылық кеңесі және ата-аналар қоғамдастығының білім беру мекемесінің әкімшілігімен кездесуі жөнінде уақытылы хабардар болуға;
2.5 Білім берудің мазмұнымен, қолданыстағы оқу және тәрбие әдістемелігімен, тәрбие жұмыстарын оқыту технологияларымен және баласының оқу үлгерімі бағаларымен танысуға;
2.6 Білім беру мекемесінің аттестаттау қорытындысы бойынша үйде оқытылатын баланы мектепке оқуға ауыстыруға;
2.7 Оқушылар арасындағы, оқытушылар мен оқушылар, оқытушылар мен ата-аналар арасындағы келіспеушілік жағдайларды шешуге мектеп әкімшілігіне шағымдануға;
2.8 Зайырлы құндылықтар негізінде балаларды адамгершілік және қазақстандық патриоттық рухта тәрбиелеуді қамтамасыз етуге;
2.9 Ата-аналар жиналысына қатысуға, сонымен қатар баласымен бірге тұрмаған жағдайда, егер заңға қайшылық етпесе және балаға (дене бітімі, моральдық, психологиялық жағынан) зиян келтірмесе, ол туралы ақпарат алуға;
2.10 Баласының үлгерімі және тәртібі жөнінде мәселе туындаған жағдайда, жағдайды талқылау үшін Педагогикалық кеңес отырысына кеңес беру құқығынсыз қатысуға;
2.11 Бала құқықтарының орындалуына талап қоюға;
2.12 Негіз болған жағдайда, керек деп санаса, алдын ала келісім бойынша мұғаліммен кездесуге (сабақтан кейін);
2.13 Ата-аналар жиналыстарында, Қамқоршылық кеңесінің отырыстарында, сонымен қатар білім беру мекемесі директорымен кездесу кезінде білім беру мекемесіне ескертулер мен ұсыныстар жасауға;
2.14 Оқушыларды тексерудің  жоспарлы түрлері (психологиялық, психологиялық-педагогикалық) туралы ақпараттарды алуға, осындай тексерулерді өткізуге келісім беруге немесе қатысуға, тексерулерді өткізуден немесе қатысудан бас тартуға, өткізілген тексерулердің қорытындысы жөнінде ақпарат алуға;
2.15 Қазақстан Республикасының заңнамаларында көрсетілген жекеленген санаттағы оқушылар мен тәрбиеленушілерге берілетін қосымша жеңілдіктермен уақытылы материалдық көмек көрсетілуіне  ықпал етуге;
2.16 Балаларды психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның тексеруіне, тексеру нәтижелері бойынша алынған тексеру қорытындысын және ұсынымдарын талқылауға қатысу барысында балаларды оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастыру үшін ұсынылған шарттарға қатысты пікірлерін айтуға;
2.17 Білім беру мекемесін басқаруға қатысуға (Қамқорлықшылық кеңесі).

 АТА-АНАЛАР МІНДЕТТІ:

3.1 Балаларының дене бітімі және психологиялық денсаулығына, адамгершілік жағынан дамуына зиян келтірмей, олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға, кемсітушілікке, дөрекі, қатыгез, адамдық қадір-қасиетті қорлайтын қарым-қатынасты қоспағанда балаларды тәрбиелеуге.
3.2 Баланың дене бітімі, адамгершілік және интеллектуалдық дамуының негізін қалыптастыруға;
3.3 Баламен тең қарым-қатынаста болуға.
3.4 Баланың пікірін ескере отырып, оны бағыттауға, оған кеңес беруге.
3.5 Балалардың негізгі жалпы білім алуын қамтамасыз етуге және олардың жалпы білім беру мектебі немесе оған мәртебесі бойынша теңестірілген басқа білім беру мекемесінде жалпы орта (толық) білім алуына ыңғайлы жағдай жасалуын қамтамасыз етуге.
3.6 Білім беру мекемесінің Жарғысын орындауға.
3.7 Сипаты бойынша педагогтың кәсіби міндеттеріне кірмейтін мәселелер бойынша мұғалімнің жұмысына негізсіз араласуына жол бермеуге. 
3.8 Қазақстан Республикасы заңының «Неке және отбасы» туралы 70 бабына сәйкес ата-аналары баласының денсаулығына, тәрбиесіне, көңіл бөлу керек, қамқорлық жасауына физикалық, психикалық рухани адамгершілік жағынан дамуына жауапкершілікпен қарауына жағдай жасалуына;
3.9 Баланың дұрыс қалыптасуына қаржылық  мүмкіншілігіне қарай жағдай жасау;
3.10 Баланы оқу құралдарымен қамтамсыз ету, үйде баланың өміріне, дамуына, дем алуына мүмкіншілік жасау, оқу тапсырмаларын орындауға көмектесуге, мектеп киімін және заттарын түгендеп, мектепке шығарып салуға;
3.11 Сынып жетекшісінің немесе білім беру мекемесі әкімшілігінің шақыруымен ата-аналар жиналысына  қатысуға;
3.12 Баланың денсаулығына қарай өз қалауымен сыныптан, немесе мектептен тыс шараларға қатысуына рұқсат етуге; 
3.13 Баланың денсаулығына байланысты созылмалы сырқаты бар екендігін, мүгедектігін, немесе сырқаттанып мектепке келмейтіндігі туралы мектеп әкімшілігіне хабардар  етуге;
3.14 Дәрігердің, мұғалімдердің полиция қызметкерлерінің,педагогикалық кеңестің,психолог-дәрігерлер комиссиясының, кәмелетке толмаған жасөспірімдер комиссиясының балаға қатысты талаптарын орындауға;
3.15 Мектеп қызметкерлерінің кәсібіне, қызметіне құрметпен қарап,мұғалімдермен тығыз байланыста болып, балаға біржақты (бірдей)талап қою білуге;
3.16 Қазақстан Республикасының «Жемқорлыққа қарсы қозғалыс» туралы заңының 23 бабына сәйкес, жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мақсатында ата-аналардан ақшалай қаржы жинауға тиым салынатындығы туралы.


АТА-АНАЛАРДЫҢ ЖАУАПКЕРШІЛІГІ:

4.1 Ата-аналар (заңды қамқоршылар) баланың тәрбиесіне жалпыға бірдей білім беретін мекемеде білім алуына мүмкіндік жасауға;
4.2 Қазақстан Республикасы заңнамаларына сәйкес бала тәрбиесіндегі міндеттерді орындамаған жағдайда және баласына қатысты заңбұзушылық әрекет жасаған жағдайда ата-ана әкімшілік, құқықбұзушылықпен күрес қызметкерлерінің алдында жауап беруге міндетті;
4.3 Ата-анасы немесе заңды қамқоршысы 14 жасқа толмаған балаға жасалған заң бұзушылық пен зорлық-зомбылық әрекетіне қылмыстық жауапкершілікке тартылады;
4.4 Қамқоршылығына алған баланың тәрбиесіне көңіл аудармаса, назардан тыс қамқорлықсыз қалдырса немесе басқа да жеке өз мансабы үшін пайдаланған жағдайда қамқоршысы заң алдында жауап беруге міндетті;
4.5 Осы атаулы кодекстегі ереже бұзылса ата-аналар тарапынан қаралады. Қамқоршылық кеңестің отырысында қажет болған жағдайда – құқық қорғаушы өкілінің қатысуымен қаралады. 


 


АТА-АНАЛАРҒА КЕҢЕС

 

Балаға емтиханға дайындалуға қалай көмектесуге болады?

 

      ҰБТ (ұлттық бірыңғай тестілеу) тесттік технологияға негізделген. Тестілеу емтиханның жаңа формасы ретінде өзінің тәжірибесін қорландырады және оқу процесіне барлық қатысушылардан алдын ала дайындықты талап етеді. Ғалымдардың айтуынша, емтихан тапсырудағы психологиялық дағдыланулар емтиханға дайындалу тиімділігін жоғарылатумен қатар, жалпы ойлау дағдысы жұмысының дамуына мүмкіндік беріп, өзінде шешуші кезеңдерде өзіндік эмоциясын басқара білуге, іскерлігінің қалыптасуына зор жағдай туғызады. Соған байланысты келесі кеңес түрлерін естеріңізде ұстағандарыңызды жөн көріп отырмыз:

 

vБаланың ҰБТ-ден алған ұпай саны жиынтығына үрейленбеңіз және де емтиханнан кейін баланы сынап, мазасын алмаңыз. Керісінше, балаға жинаған ұпай саны оның қабілет пен мүмкіндіктерінің шегі емес екенін айтып түсіндіріңіз.

 

vБаланы әрдайым ҰБТ туралы айтып үрейлендірмеңіз, себебі ата-аналардың уайымы балаға әрқашанда әсер етеді, егер де балаға жауапты кезеңде үйдегі үлкендер өздері көңіл-күйлері мен эмоцияларын басқара алмайтын болса, онда бала эмоциональды түрде жас ерекшелігіне сай қызбаланып, әртүрлі уайымынан шығудың амалдарын іздестіруі мүмкін.

 

vБаланы ширатып, оған көтеріңкі көңіл-күй сыйлап, оның әр істеген ісін мақтап, жақсы деңгейде орындағанды туралы айтып отыру керек.

 

vБаланың бақытсыздықтан, яғни қате жіберіп алам ба деген үрейлер оны көп мазалайтынын ескере отырып, оның өз-өзіне деген сенімділігін арттыруға жағдай жасау керек.

 

vСізден басқа ешкім бала жағдайының ойға шомуларға байланысты төмендеуін дер кезінде байқай алмайды, сондықтан да баланың көңіл-күйін, өзін жақсы сезінуін үнемі бақылауға алыңыз.

 

vБаланың дайындалу тәртібін қадағалаңыз, шектен тыс шаршауға жол бермеңіз, оған демалу мен сабақты алмастырып отыру керектігін айтып түсіндіріңіз.

 

vҮйде балаға сабаққа дайындалуға ыңғайлы орын әзірлеңіз және де үйдегілердің оған кедергі жасамауын ескеріңіз.

 

vБаланың тамақтануына назар салыңыз: жүйелі түрдегі ақыл-ой жүктемесі кезінде оған әртүрлі дәрумендермен байытылған тағамдармен тамақтанған абзал. Мысалға, балық, ірімшік, орехтар, өріктер т.б. Бұлар бас миының жақсы қызметіне түрткі болады.

 

vБалаға тақырыптарға дайындалу үшін күндерге бөлуге көмектесіңіз.

 

vБаланы емтиханға дайындалудың әдістерімен таныстырыңыз. Барлық материалды жаттап алудың қажеті жоқ, ең бастысы материалдың ойға қонымдылығына, мағынасына және кілттік кезеңдеріне мән берілсе жеткілікті. Жоспар бойынша материалды оқи отырып, шағын жүйелі түрдегі кестелер мен анықтамалар жасау өте пайдалы. Егер баланың қолынан келмесе тәжірибеде қалай жасалатынын көрсетіңіз. Негізгі формулалар мен ережелерді жазу үстеліне, ас бөлмесіне, жатын төсек маңына т.б. парақшаларға жазып іліп қойған абзал.

 

vПәндер бойынша мәтіндік тапсырмалардың әртүрлі нұсқаларын (қазір тестік тапсырмалар кітапшалары да бар) дайындаңыз, Осы емтихан формасының алдындағы ауызша, жазбаша емтихандардан айырмашылығын ескере отырып, тестілеу парағын дұрыс толтыруға жаттықтырыңыз.

 

vТестік тапсырмаларға дайындық кезінде балаға уақытқа бағытталуға және оны бөле білуге үйретіңіз. Сонда балада тестілеу кезіндегі іскерліктері қалыптасып, оның сабырлылығын күшейтіп, артық үрейленуден шығуға көмектеседі. Егер бала сағат тақпаса, міндетті түрде емтиханға барарда сағат беріңіз.

 

vЕмтихан тапсыру уақыты жақындаған сәттерде балаға толыққанды демалысты қамтамасыз етіңіз, ол демалумен қатар ұйқысын да қандыруы керек.

 

vЕмтихан кезінде мына кеңестерді ұсыныңыз:

 

 

 

üЖұмысқа кірісу үшін барлық тесттік тапсырмаларға оның мазмұнындағы типіне көзіңізді жүгіртіп өтіңіз;

 

üСұрақты мұқият оқып, оның мағынасын түсініңіз ( себебі, тестілеу кезіндегі көп кететін қателіктер сұрақты аяғына дейін оқымай, асығып тез жауап беруге асығудан шығады);

 

üЕгер сұрақтың жауабын білмесең , не болмаса сенімсіздік танытсаң, оны қалдырып, басқа қағазға қайтып келу үшін белгілеп қой;

 

üЕгер берілген уақыт таяп , жауап бере алмай отырсаң , өзіңнің интуицияңа сүйеніп, дұрыс жауап нұсқасын берудің де маңызы бар.

 

 

 

Есіңізде ұстаңыз: ең бастысы – бұл сабақ үшін қажетті жағдай туғызып, баланың үрейлену дәрежесі мен шектен тыс күш жұмсауды төмендету.

 

 

11 сынып оқушыларымен 
«Тұран -Астана» университетінің   магистр оқытушылары ҰБТ- ға оқушыларды психологиялық тұрғыда дайындау тренинг сабағын өткізді.

 

Мақсаты: оқушылардың ҰБТ-ге психологиялық даярлығын қалыптастыру.

 

«Стресті жеңу жолдары» тақырыбындағы тренинг сабақ 3 сағатқа созылды. Университеттің магистр оқытушылары К.Базарбаева, А.Атынбекова, Ж. Бекбосынова жаттығу барысында оқушылардың күш қуатын арттырды. Оқушылар ішкі резерв мүмкіндіктеріне сүйене отырып, өзін- өзі бақылауды дамытты. Тренинг сабақтан оқушылар мобильдік тез қабылдағыштық, жоғары дәрежедегі зейінді шоғырландыруды үйренді. Ең маңыздысы ҰБТ жайында ой қалыптастырды.

 

     Тренингтен алған әсерлерін оқушылар бір – бірімен ортаға салып, пікір алмасты.

 

   Құрметті ата-аналар!

 

Аптаның сенбі күндері сағат 9.30-11.30 аралығында мектеп психолыгынан кеңес алуларыңызға болады.



Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың Қазақстан халқына Жолдауы

МЕКТЕП ДИРЕКТОРЫ

 


Магзумова Бакытгул Амангелдиновна 
Мектеп директоры

Сұрақ қою
Қабылдау уақыты:
Дүйсенбі - Жұма: 10.00 - 16:00
Түскі үзіліс: 13:00 - 14:00

 

Құқық бұзушылыққа жол жоқ!

Choose Colour